معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: فاز دوم عملیات اجرایی و بهسازی معابر پروژه گردشگری آب بر چایی در شهرستان طارم به مرحله اجرا درآمد.

باشگاه خبرنگاران جوان  زنجان - محمد پور گفت: فاز دوم پروژه بهسازی معابر گردشگری آب بر چایی شهرستان طارم بااعتبار ۷ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان بااشاره به اینکه بهسازی بافت تاریخی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد، گفت: بافت کالبدی برخی از شهر‌ها و روستا‌ها مانند طارم، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی به‌عنوان میراثی ارزشمند و بجای مانده از نیاکان به شمار می‌رود که از یک‌سو حفظ و نگهداری آن‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است و از سویی دیگر ضمن ایجاد محیطی مطلوب و جذاب برای مردم محلی، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه صنعت گردشگری کمک می‌کند.

محمدپور می گوید: تهیه و عملیاتی کردن طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش در شهرستان‌های تاریخی، سبب تثبیت بنا‌های باارزش در روستا‌های هدف گردشگری شده است.

او برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری باهدف توسعه کسب‌وکار‌های محلی، اشتغال پایدار جوانان، حفظ و انتقال میراث‌فرهنگی از اهداف این اقدام برشمرد و گفت: تهیه طرح و بهسازی معابر منجر به ایجاد زیرساخت‌ها و به وجود آوردن شرایط برای حضور سرمایه‌گذار و توسعه منطقه بوده است و توسعه گردشگری به درک زیبایی‌ها و در نهایت افزایش سطح درآمد ناخالص ملی کمک می‌کند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.